24 Mart 2013 Pazar

İngilizce için Hangi Dizi


  Merhaba genç dostlarım. Uzun zamandır yazı yazmıyorum ve bu bende büyük dert oldu hemen bir yazı yazmam gerekiyordu. Ben de sizlerden gelen sorulardan devam etmek istedim. Bir arkadaşımdan mail geldi. Aynen yazılan mesaj şu: "Ben ingilizce öğrenmek istiyorum ama dizi izleyerek öğrenmek istiyorum herkez yabancı ingilizce dizi film izle diyo hangi diziler beni geliştirir konuşmamı düzeltmeme yardımcı olurmu yardım edebilirmisinis??"
ingilizce diziler ile telafuz ve aksan gelişimi
İngilizce dizi ile konuşma geliştirmek.


 Bu genç arkadaşıma aslında çok kızgınım. Ayrıca soru sorduğu için müteşekkirim. Kızgınlığım şu yönden. Sen henüz Türkçe cümle bile kurmayı bilmiyorsun ya da düzgün yazmaya üşeniyorsun. "herkes" yerine "herkez" yazıyorsun, "edebilir misiniz?" yerine "edebilirmisinis" yazıyorsun. Yani senin baştan Türkçe konuşman bile vahim durumda. Biliyorum bir çoğunuz bu durumdasınız. İnternet hayatı geliştikçe dilimiz de böyle yozlaşmaya uğramakta. Neyse sizleri iyice bir fırçaladıktan sonra konuma döneyim yoksa böylece uzayıp gidecek :)
    İngilizce öğrenmeye başladıysanız en önemli sorunlardan birisi de telafuzdur. Çünkü önemli olan bana göre konuşma kısmıdır. Tabi ki telafuzunuz çok iyi olmasa da karşınızdaki sizleri anlar ancak iş hayatında ya da bir yabancı şahısla konuşurken cümleleriniz akıcı olmalı ki onu etkileyebilirsiniz. Özellikle de işinizde yabancı ülkelerle temas halinde olabilirsiniz. Bunu ancak akıcı ingilizcesi olan birisi üstlenebilir. Tabi ki alacağı para da ona göre olmaktadır.
  Bunun için çeşitli yöntemler mevcuttur. unların en önemlisi ise listening yani dinleme dersidir. İngilizce dili olan bir yabancı dizi ile bunu çok eğlenceli hale getirebilirsiniz. İngilizceyi zevkli hale getirmek konumuza da göz atmak isteyebilirsiniz. Peki...

Yabancı dizi seçimi nasıl olmalı?

  Öncelikle seçeceğimiz dizimiz güncel konuları ele almalı ki gündelik hayattaki konuşmalardan bir şeyler kapabilesiniz. Yani düşünün eski zamanları anlatan bir dizi nasıl bir konuşmayla yayımlanabilir ki. Bunu Türkçe öğrenmek isteyen birinin "Muhteşem Yüzyıl" izlemesi gibi hayal edebilirsiniz. Yüzlerce Osmanlıca terim geçiyor dizinin içerisinde. Adam ne anlasın böyle sözcüklerden. Yani diyeceğim o ki eskileri anlatan krallık, savaş gibi dizileri bu amaçla kullanmaya çalışmayın.
  Güncellik önemli dedik. Bunu en iyi sağlayan da komedi dizileridir. Son bir kaç yılın komedi dizilerine baktığınızda hem aklınızda kalacak yeni kelimeler öğrenip hem de izlediğinizden zevk alacaksınız. Ya fantastik diziler ne olacak derseniz. Tabi ki olabilir ancak felsefik konuşmalar çok fazla olacağından pek yararlı olacağını sanmam. Komedileri bastıra bastıra tavsiye etme nedenlerimden birisi de bir çok değim kullanılması. Bu kullanımlar çok işinize yarayacak unutmayın.
ingilizce için dizi izlemek
ingilizce dizilerle telafuz çalışmaları


Tavsiye Edilen İngilizce Diziler Nelerdir?


  • How i Met Your Mother
  • Friends
  • The Big Bang Theory
  • The Walking Dead (fantastik olmasına rağmen gündelik hayat)
  • The Wampires Diaries (fantastik ancak günümüz ingilizcesi ve sokak aksanı)


  Umarım yardımcı olabilmişimdir arkadaşlar. Tabi ki daha onlarca dizi çıkabilir ancak ben seyrettiklerimden tavsiyelerde bulunmak istedim. Sizler de çeşitli tv serileri bulabilir ve buradaki arkadaşlarımızla paylaşabilirsiniz.
  Siteyi artık sık güncelleyip sizlere daha çok yardımcı olmak istiyorum. Hepinize başarılar...

ingilizce yabancı dizi ile nasıl geliştirilir?
yabancı diziler ve ingilizce

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Copyright Herkes İngilizce Öğrenecek All Rights Reserved
Simple template. Powered by Blogger